سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختصاصی"افشانیوز"
 
میرحسین موسوی از دوران پیش ازانقلاب و در چند برهه زمانی تحت درمان  دو روان پزشک آلمانی و ایرانی بوده است.
میرحسین موسوی از دوران پیش ازانقلاب و در چند برهه زمانی تحت درمان  دو روان پزشک آلمانی و ایرانی بوده است. بنابر پیگیریهای خبرنگار افشا نیوز،روانشناس آلمانی موسوی که دربرهه ای قبل ازانقلاب و مدتی (حدود ??سال) پس ازانقلاب با میرحسین ارتباط داشت؛ فردی مذهبی اهل شهر پریکسن‌اشتاد (Prichsenstadt)  به نام دکتر" لوکاچ  وهلشتتر"، بوده و مطب و کلینیک نامبرده در خیابان  "ریپربان"، (Reeperbahn) در سن پائولی شهرهامبورگ  واقع شده بود.این پزشک در دوره ای عضویت درمجلس ایالت هامبورگ بورگرشافت (Bürgerschaft) را کارنامه خود داشته است.
بنا براین گزارش دیگر روانشناس میرحسین موسوی  که از پزشکان ایرانی است،درگفتگویی با خبرنگار«افشا نیوز» بخش های ناگفته ای از روحیات و شخصیت وی را تشریح کرد.
وی که بنا به ملاحظاتی که نخواست نامش فاش شود،در این زمینه گفت:آقای مهندس موسوی مدتهاست از بیماری دوشخصیتی که در اصطلاح پزشکی به آن اسکیزوفرنی می گویند رنج می برد. وی افزود:متاسفانه دکتر" لوکاس وهلشتتر" که از طریق یکی از نزدیکان موسوی به ایشان معرفی شده بود در طول سالهای گذشته فقط داروهای عجیبی برای وی تجویز کرده بود که حتی باعث حاد شدن بیماری وی نیز شده بود که پس از فوت پزشک نامبرده از طریق دکتر.... به خانم رهنورد معرفی شدم و از سال ??رسما پزشک جناب مهندس موسوی می باشم .
وی  در ادامه گفت: از سال ??-?? بیماری حاد مهندس موسوی که بیشترین علت را در انزوای وی داشت کم کم فروکش کرد و لیکن بیماری دیگری به سراغ ایشان آمد با نام اختلال رفتاری در تشخیص (disorder Bipolar) که یک بیماری است که با ایجاد اختلال در نفر باعث بروز تغییرات و دگرگونی های ناگهانی در رفتار ، حالات ، انرژی و توانایی عملکرد فرد مبتلا می شود . ممکن است هر فردی در زندگی شخصی به دلایل مختلف مانند شرایط محیط زندگی ، فشار کاری و ... تغییراتی در حالات و رفتار خود مشاهده کند مثلا این که یک روز کاملا شاد و بشاش و پر انرژی است و در روز دیگر افسرده و کسل و بی حال.
 وی افزود: افزایش محسوس در میزان انرژی و فعالیت بیمار ، ناآرامی و بی قراری ،رفتارها و حالات ناشی از شادی و خوشحالی بیش از حد ، تحریک پذیری و زود رنجی شدید ، بی ثباتی و ناپایداری عقاید و به قول معروف از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن سریع و تند و بدون تامل صحبت کردن ،حواس پرتی و عدم تمرکز،عدم توانایی جهت قضاوت میان خوب و بد ، درست و نادرست، بروز رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی بدون دلیل، از جمله علائم این بیماری می باشد.
این پزشک روانشناس در ادامه پیرامون تاثیر خانواده و اطرافیان بر این بیماری گفت: افراد مبتلا به بیماریهای روحی و روانی از جمله بیماران مبتلا به دو شخصیتی به حمایت و کمک افراد خانواده و دوستان خود نیازمندند . متاسفانه خانواده مهندس موسوی از ایفای چنین نقشی عاجز بوده اند و کاملا در تقابل با پروسه درمان حرکت کرده اند. در بسیاری از موارد دیده شده است که تشویق و کمک نزدیکان این بیماران در کوتاه تر شدن  پروسه درمانی بسیار موثر بوده است .این بیماران نیاز به بستری شدنهای طولانی مدت در بیمارستان دارند و قطعا در این زمان بیشتر از هر وقت دیگری به حمایت و تشویق و دلگرمی نزدیکان و دوستان خود محتاجند . گاهی اوقات افراد خانواده مجبورهستند خود را با شرایط بیمار وفق دهند گرچه این کار بسیار مشکل است ، اما تحمل و کمک به بیمار واقعا ضروری و مهم است . جناب موسوی سالهاست ? داروی فلوکستین Fluoxetine ، پاروکستین Paroxetine  و سرترالین Sertraline را مصرف می کند و هر موقع که این داروها را با تاخیر مصرف می کند و یا اصلا مصرف نمی کند رفتارها و واکنشهای خاصی از جانب وی دیده میشود که عواقب وخیمی هم برای خود ایشان و هم اطرافیانشان دارد . وی در پایان گفت: بنده از ?-? ماه قبل ا زانتخابات ?? دیگر پزشک معالج ایشان نیستم .

   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :16
کل بازدید : 621971
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ