سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امروز هشتم ربیع الا‌ول هجری قمری , سالروز شهادت امام حسن عسگری "ع" و آغاز دوران امامت فرزندش حضرت امام مهدی "عج" است .

 
امروز هشتم ربیع الا‌ول هجری قمری , سالروز شهادت امام حسن عسگری "ع" و آغاز دوران امامت فرزندش حضرت امام مهدی "عج" است.

ای مقتدای نیکی ها و خوبی ها ! این خاک خشک و عطش ناک‌, میزبان خوبی برای روح عرش نشین تو نبود و میله‌های سرد زندان و زنجیرهای دست و پایت نیز تاب دیدن این همه بی رحمی را نداشت.

مناجات های نیمه شب و سجده های طولا‌نی ات , شب های ظلمانی زندان را باسحر پیوند می داد و هر دل مرده ای را به نسیم بهشتی مژده می بخشید.

سلا‌م بر تو که از دامان خاک به افلا‌ک پر کشیدی.

در چنین روزی در سال 260 هجری قمری حضرت امام حسن عسگری " ع" به شهادت نایل آمدند.وقتی خبر درگذشت آن حضرت پخش شد , در سامرا سراپا فریاد و ناله شد و بازارها تعطیل و مغازه ها بسته شد.

چنانکه در میان دانشمندان شیعه مشهور است , حضرت مهدی "عج" به طور خصوصی بر جنازه پدر بزرگوارش , امام عسکری علیه السلا‌م نماز گزاردند.

ایشان را در خانه خود در سامرا در کنار مرقد پدرش به خاک سپردند .

حضرت امام حسن عسگری " ع " در طول عمر پر برکت خویش شاگردان بسیاری تربیت کردند .

از گفتار آن حضرت است : علا‌مات مومن پنج چیز است :پنجاه و یک رکعت نماز گذاشتن در هر شب و روز "که مراد 17 رکعت فریضه و 34 رکعت نافله " است , زیارت اربعین کردن ,انگشتر در دست راست کردن , جبین را در سجده بر خاک گذاشتن و بسم الله‌الرحمن الرحیم را بلند گفتن.

بار دیگر که در اسفند سال 84 دشمنان اتحاد پیروان رسول اکرم "ص" کینه خود را به خاندان عصمت و طهارت" ع" در انفجار و تخریب حرم امامین عسکریین "علیهما السلا‌م " به جهانیان نشان دادند سالروز شهادت آن حضرت یادآور مظلومیت امامان عزیزمان است .

ملت مسلمان ایران نیز دیشب و امروز در سوگ چراغهای خاموش حرم امام حسن عسکری "ع" که در اسفند سال 1384 با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان مورد حمله تروریستی کینه توزان قرار گرفت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

سلا‌م بر مهدی ,کسی که وعده داده خداوند است .

به امید روزی که آفتاب ظهورش از پس سال های غیبت , بیرون آید تا غم از دست دادن پدر خود را بر سینه مالا‌مال از درد شیعیان هموار کند.

او می آید و امت ها را که جمع می کند و به وجود او وحدت کلمه در امت اسلا‌می و عدل و داد در جهان سایه گستر خواهد شد .

پرستاران، رکورددار ساعت کاری در ایران
به رغم انجام برخی اقدامات در سه سال اخیر، گلایه‌های پرستاران به عنوان دارندگان یکی از شغل‌های مهم و حیاتی، از زیاد بودن ساعات کاری و پایین بودن حقوق همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالی که ساعات کاری کارمندان عادی دولت، حدود 175 تا 200 ساعت در ماه است، به خاطر کمبود نیروی پرستار و زیاد بودن شیفت‌های کاری، این قشر، میانگین ساعت کاری 240 تا 250 ساعت در ماه را با کمترین حقوق پایه دارند. علاوه بر این، آمار 150 هزار نفری پرستاران کشور، به معنای آن است که برای هر دو تخت، یک پرستار در نظر گرفته شده؛ چیزی معادل یک‌چهارم میانگین جهانی که در آن برای هر تخت، دو پرستار در نظر گرفته می‌شود.

مهم‌ترین مطالبات ما، مشکلات تعرفه‌گذاری، بالا بودن ساعت کاری و بازنشستگی و پایین بودن حقوق است که با پیگیری‌های انجام شده، هنوز خواسته‌های ما جامه عمل نپوشیده است. برای مثال؛ قانون بازنشستگی کشوری، این است که در همه دستگاه‌ها به اندازه نصف افراد بازنشسته شده، می‌توانند نیرو استخدام کنند و با پیگیری‌هایی که در این زمینه داشتیم، قرار بر آن شد تا به اندازه بازنشستگان، نیروی جدید گرفته شود.

از سوی دیگر، با توجه به این‌که سالانه هشت‌هزار پرستار بازنشسته می‌شوند، بنابر قانون برنامه چهارم توسعه، تا پایان این برنامه، باید سه‌هزار پرستار جدید استخدام شود؛ یعنی سالانه شش‌‌هزار پرستار و در مجموع، سالیانه چهارده هزار پرستار جدیدالاستخدام.
 همچنین درمورد ساعات کاری زیاد پرستاران باید گفت: در کشورهای دنیا، میانگین ساعات کاری، 37 ساعت در هفته است، حال آن که ایرانیان در بخش دولتی، 44 ساعت و در بخش‌‌های خصوصی، بیش از آن کار می‌کنند که ما در صدد رساندن آن به مرز 36 تا 38 ساعت هستیم.

   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :16
کل بازدید : 621994
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ