سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماریهای اسکلتی - عضلانی، حساسیت‌های پوستی که به خاطر تماس با مواد شیمیایی از شایع‌ترین بیماری‌های قشر پرستاری است.

دکتر خسرو صادق‌نیت در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، در خصوص آسیب‌های شغلی رشته پرستاری اظهار کرد: شغل پرستاری با توجه به شرایط بیمارانی که تحت خدمات وی قرار می‌گیرند و بخشی که پرستار در آن فعالیت می‌کند متفاوت است و پرستاری جزو مشاغلی است که با عوامل آسیب رسان متعددی مواجه است.

وی ادامه داد: پرستاران به خاطر مواجه شدن با عوامل بیولوژیک و عفونی که به دنبال عطسه و سرفه بیمار در هوای آزاد و ترشحاتی که از بیمار خارج می‌شود به بیماری‌های متعددی مبتلا می‌شوند.

دبیر انجمن طب کار افزود: تماس بیماران با خون بیمار به دنبال کارهای تزریقاتی که انجام می‌دهند می‌تواند از برخورد سرسوزن آلوده و عبور از سطح پوستی پرستاران را مبتلا به بیماریهایی مثل ایدز و هپاتیت کند.

دکتر صادق نیت خاطرنشان کرد: تزریق واکسن هپاتیت به پرستاران می‌تواند راه خوبی برای جلوگیری از این بیماری به پرستاران شود.

وی تصریح کرد: جابجایی بیمار و ارائه خدمات و مراقبت‌های پرستاری در موقعیت‌های نامناسب می‌تواند باعث شیوع بیماریهای اسکلتی و عضلانی و به خصوص کمر درد در پرستاران شود.

عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص مضرات ناشی از شیفت کاری در پرستاران به ایسنا گفت: شیفت کاری یکی از ضروریات شغل پرستاری است که در کوتاه مدت باعث بیماریهایی مثل بی خوابی، تحریک پذیری، مشکل ارتباط با همکاران و افزایش حادثه و خطا در بین این افراد می‌شود و چنانچه نتوانند خود را با شیفت کاری مطابقت دهند در دراز مدت باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که قشر پرستار با آن مواجه هستند تماس با مواد شیمیایی و گاز N2O و ضد عفونی کننده‌هاست که بایستی کنترل انجام شود تا از میزان استاندارد بودن مطمئن شده و بعد با آنها در تماس باشند.

دکتر صادق نیت افزود: اشعه‌های ناشی از رادیولوژی‌ها،‌ رادیوتراپی‌ها و مراکز پزشکی هسته‌ای و شیمی درمانی‌ها از علائم آسیب رسان جدی هستند که پرستاران باید مراقبت‌های ویژه را انجام داده و با توجه به شرایط استاندارد به کار خود مشغول شوند.

این متخصص طب کار خاطرنشان کرد: پرستاران باید آموزش‌های لازم را دیده و با انجام معاینات دوره‌ای در بعضی مواقع می‌تواند به تشخیص و پیشگیری از بیماریهایی که ممکن است پرستاران با آن مواجه شوند کمک کند.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :16
کل بازدید : 621975
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ