سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها پس از مناظره‌ها قطعی شد؛

 

یاران هاشمی رفسنجانی در آستانه شکست

سنگین

 

موج احمدی‌نژادی سراسر کشور را فرا گرفته است. اخبار و

شواهد از پیشرفت چشمگیر آرای محمود احمدی‌نژاد در

سراسر کشور خبر می دهد. گویا پیش‌بینی مصطفی تاج‌زاده

درباره موج احمدی‌نژادی مبنی بر اینکه «اگر موج گرایش به

احمدی نژاد آغاز شود، همه چیز تمام است»، محقق شده

است. بدون شک مناظره احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی و

افشاگری مفسدان دانه درشت اقتصادی و همچنین ضعف

موسوی در آوردن ادله قابل‌قبول برای اثبات ادعاهایش علیه

احمدی‌نژاد، عامل بسیار مهمی در ایجاد این گرایش فزاینده به

سمت احمدی‌نژاد بوده است، به‌طوری که جدیدترین

نظرسنجی‌های مراکز «مهم و معتبر» افکارسنجی که پس از

مناظره احمدی‌نژاد - موسوی انجام شد، حاکی از پیروزی

قطعی احمدی‌نژاد در انتخابات آتی است.

تاریخ انتشار: 18 خرداد 1388 2:39 بعدازظهر
کد خبر: 434

موج احمدی‌نژادی سراسر کشور را فرا گرفته است. اخبار و شواهد از پیشرفت چشمگیر آرای محمود احمدی‌نژاد در سراسر کشور خبر می دهد. گویا پیش‌بینی مصطفی تاج‌زاده درباره موج احمدی‌نژادی مبنی بر اینکه «اگر موج گرایش به احمدی نژاد آغاز شود، همه چیز تمام است»، محقق شده است. بدون شک مناظره احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی و افشاگری مفسدان دانه درشت اقتصادی و همچنین ضعف موسوی در آوردن ادله قابل‌قبول برای اثبات ادعاهایش علیه احمدی‌نژاد، عامل بسیار مهمی در ایجاد این گرایش فزاینده به سمت احمدی‌نژاد بوده است، به‌طوری که جدیدترین نظرسنجی‌های مراکز «مهم و معتبر» افکارسنجی که پس از مناظره احمدی‌نژاد - موسوی انجام شد، حاکی از پیروزی قطعی احمدی‌نژاد در انتخابات آتی است.

در همین راستا نظرسنجی 16 خرداد یکی از مراکز معتبر نظرسنجی در 29 مرکز استان کشور (به جز تهران) حاکی از رشد چشمگیر آرای احمدی‌نژاد است. براساس این نظرسنجی، آرای احمدی‌نژاد اینک به بالای 60 درصد رسیده است و این رشد آرا تقریبا بی‌سابقه است. نکته حائز اهمیت اینکه، این نظرسنجی قبل از مناظره محمود احمدی‌نژاد و مهدی کروبی انجام شده و این موضوع کاملا محتمل است که پس از انجام این مناظره، آرای احمدی‌نژاد افزایش چشمگیری داشته است. از سوی دیگر نتایج نظرسنجی‌ها از افزایش مشارکت در انتخابات خبر می‌دهد، به‌گونه‌ای که نظرسنجی‌ها مشارکت بالای 65 درصد را در انتخابات ریاست جمهوری دهم پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد اکثر کارشناسان، افشاگری احمدی‌نژاد درباره مفسدان اقتصادی موجب ایجاد اعتماد عمومی به تاثیرگذاری دولت در برخورد با مفسدان اقتصادی و ممانعت از تداوم فساد اقتصادی در کشور است.


شکست پروژه هاشمی
حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی که طراحی استراتژی انتخاباتی جبهه مخالف احمدی‌نژاد را بر عهده دارد، در این شرایط که همه چیز از پیروزی قاطع احمدی‌نژاد خبر می‌دهد، شاید بازنده بزرگ این انتخابات باشد. هرچند در این مبارزه می‌بایست تمام یاران هاشمی را بازنده این انتخابات دانست. هاشمی‌رفسنجانی با طراحی یک بازی چندلایه در صدد عدم پیروزی مجدد احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری برآمد.

هاشمی در این مسیر اگرچه نتوانست طرح«‌دولت وحدت ملی» را دنبال کند و اگر چه نتوانست مانع کناره‌گیری خاتمی شود؛ اما با ایجاد محور موسوی – کروبی در جریان اصلاح‌طلبی و گسیل کارگزاران خود به اردوگاه‌های این 2 کاندیدا و از سوی دیگر حضور محسن رضایی در راستای جلوگیری از یکپارچگی آرای احمدی‌نژاد، در صدد تشتت آرا و عدم موفقیت احمدی‌نژاد در مرحله اول انتخابات برآمد.

حضور غلامحسین کرباسچی در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از یک طرف و حمایت کارگزاران سازندگی از میرحسین‌موسوی از طرف دیگر در کنار حمایت‌های مالی از ستاد‌های میرحسن موسوی و نیز حضور فعال فرزندان هاشمی در ستاد موسوی به تبع همین استراتژی انتخاباتی هاشمی رفسنجانی رخ داد.

با این وجود شاید هاشمی‌رفسنجانی گمان نمی‌برد که احمدی‌نژاد به بیان صریح وضعیت انتخابات و تشریح بازیگردانی او و نیز بیان «برخی» مفسده‌های اقتصادی فرزندان وی بپردازد. این افشاگری احمدی‌نژاد تا حدود زیادی وضعیت کلی انتخابات و صداقت کاندیداها را در افکار عمومی آشکار کرد. این واقعیت اینک بسیار قریب به یقین است که محمود احمدی‌نژاد را می‌توان از هم‌اکنون و به گواه آمار و نتایج نظر‌سنجی‌ها، به‌واسطه اعتماد عمومی به پاکدستی و تلاش دولت وی برای آبادانی کشور و نیز جسارت فوق‌العاده در بیان واقعیات و باور‌های مردم، پیروز انتخابات ریاست جمهوری دهم نامید. پیروزی احمدی‌نژاد تغییرات گسترده و مهمی در ساختار تصمیم‌گیری کشور به همراه خواهد داشت. قطعا هاشمی‌رفسنجانی و یاران وی هزینه‌های هنگفتی را از این اتفاق متحمل خواهند شد.


جلسه محفلی میرحسین و کروبی با پسران هاشمی‌
گزارش‌های منابع آگاه حاکی از آن است که روز گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی با پسران هاشمی‌رفسنجانی جلسه محرمانه‌ای داشته‌اند. در این جلسه توافق شده است، در صورت مثبت بودن برآوردهای نهایی، بیانیه هاشمی‌رفسنجانی علیه دکتر احمدی‌نژاد توسط این دو کاندیدا در تلویزیون خوانده‌شود. همچنین در این جلسه طرفین توافق کرده‌اند که در مناظره فی‌مابین و در سایر برنامه‌های صدا و سیما، ضمن تقسیم کار، شبهات گسترده علیه دولت نهم و رئیس‌جمهور را مطرح کنند. 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :30
کل بازدید : 622513
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ