سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هم اکنون سالانه حدود 5 هزار فارغ التحصیل پرستاری داریم که 87 درصد آنان را زنان پرستار تشکیل می دهند و این امر باعث شده ، بخش مردان بیمارستانها با کمبود پرستار مواجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر کامران باقری لنکرانی در اولین جلسه اعضای دومین دوره شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: با وجود اینکه 60 درصد بیماران در بیمارستانها را زنان و 40 درصد را مردان تشکیل می دهند اما به هرحال تعداد کم 13 درصدی فارغ التحصیلی پرستار مرد ، مشکلاتی را ایجاد کرده که باید با برنامه ریزی صحیح حل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید نقطه های بحران در کشور شناسایی شود، گفت: مهمترین عامل نارضایتی مردم در مراجعه به بیمارستانها و مراکز درمانی دنیا رفتار کادر سلامت با آنان است به همین علت این مطلب مهمی است که باید آن را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید رفتار پرسنل سلامت در بیمارستان به ویژه در بخش اورژانس مهربانانه باشد ، گفت: بودجه  در بخش دولتی مشخص است اما با حمایت نمایندگان این تلاش صورت گرفت که رشد 30 درصدی برای بودجه های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نظر گرفته شود تا مطالبات کارکنان این دانشگاه ها در مورد حقوق و اضافه کاری پرداخت شود.

وزیر بهداشت گفت: ممکن است اضافه کاری در برخی از ادارات جنبه ترمیم حقوق کارمندان را داشته باشد اما به طور حتم این اضافه کاری در بخش درمان به این علت نیست چون در این بخش ها کار واقعی صورت می گیرد و به علت کمبود پرسنل اضافه کاری اجباری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شیفت برای پرستاران به ویژه زنان باعث برهم خوردن نظام زندگی شان می شود در صورتی که پرداختی به پرستاران در زمان شیفت بسیار کم بین 4 تا 14 هزار تومان بر اساس پایه حقوقی است که باید حداقل این میزان به رقم معقول و ارزشمند برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در زمینه فعالیت های مربوط به سلامت نباید هدف مسابقه باشد بلکه باید هدف ارتقاء کیفیت سلامت در نظر گرفته شود.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 622349
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ