سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یزیدبن معاویة بن ابى سفیان، مادرش میسون دختر بجدل کلبى. دومین حاکم از حکام بنى امیه. وى عیاش و هوسران و دائم الخمر بود، لباسهاى حریر و جلف مى پوشید و سگ و میمونى داشت که ملازم و هم بازى او بودند، مجالس شب نشینى او با ساز و طرب و شراب و قمار برگزار مى شد، میمون خود را ابوقیس مى خواند و او را لباس زیبا مى پوشانید و در مجالس شربش حاضر مى ساخت و گاهى سوار اسبش مى کرد و به مسابقه مى فرستاد.

یزیدبن‌معاویه منفورترین چهره نزد شیعیان، بلکه تمام مسلمانان است این حاکم ظالم در اواخر سال(60 هـ ق) جانشین پدر شد و حدود سه سال و نیم حکومت کرد صرف نظر از این که نوع حکومت رسیدن او در اسلام سابقه نداشته و نوعی سلطنت موروثی تلقی می‌شود باید به این نکته هم توجه داشت این حکومت غاصبانه با جنایات هولناکی همراه بود که در تاریخ سابقه ی آن وجود نداشته‌است معروف است که یزید سه سال هشت ماه حکومت کرد سال اول امام حسین (ع) و یارانش به دستور او به شهادت رسیدند. سال دوم واقعه‌ی حره و کشتار اهل مدینه به دستور او انجام شد و سال سوم نیز سپاه یزید به کعبه تعرض کرد و نسبت به آن بی‌حرمتی کرد.»

واما مسجدقبا....

قبا دهکده‏اى بوده در دو میلى مدینه که مقارن هجرت پیامبرصلى الله علیه وآله به این شهر، طایفه بنى عمرو بن عوف در آن‏ سکونت داشتند.

 پیامبرصلى الله علیه وآله پس از ورود به مدینه با کمک اصحاب و یارانش اولین مسجد را که به قبا نامگذارى شد در همین مکان ساختند. هم اکنون مساحت تقریبى مسجد و بناهاى جانبى مربوط به آن به 13500 متر مربع رسیده و به شکل زیبایى ساخته شده است. که جاى 20000 نمازگزار را دارد و چهار مناره که هر کدام 47 متر طول دارد. آیه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى» درباره همین مسجد نازل شده است. مسجد قبلتین‏ این مسجد در فاصله 5/3 کیلومترى مسجد النبىصلى الله علیه وآله در شمال غربى مدینه قرار دارد و در ماه شعبان، سال دوم از هجرت، هنگامى که پیغمبر نماز ظهر را مى‏خواندند آیه «فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضَاهَ» نازل و آن حضرت براى نماز روى خود را از بیت المقدس به طرف کعبه برگرداندند. در این مسجد، به یاد بود این تغییر، دو محراب به سوى قبله نخستین و قبله دوم ساخته بودند لیکن در نوسازى اخیر آنها را برداشته‏اند. مساحت مسجد در بازسازى اخیر در سال 1408 ه . ق. به سه هزار و نهصد و بیست متر مربع رسیده است.

وحالا درد و دلی از فرشتگان رنجور.......

 تعرفه های خدمات پرستاران در منزل از سال 79 که مجوز ایجاد مراکز خدمات پرستاری در منزل توسط وزارت بهداشت صادر شد ، تا کنون هیچ گونه افزایشی نداشته است ، در صورتی که تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از وظایف وزارت بهداشت باید هر ساله توسط وزارت بهداشت تعیین شود . معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت : با وجود اینکه تعرفه ها باید هر ساله 15 درصد افزایش داشته باشد اما این تعرفه ها نه تنها افزایشی نداشته بلکه باعث تضعیف مراکز مجاز ارائه کننده خدمات پرستاری در منزل شده چرا که این مراکز نیز نمی توانند بیش از تعرفه تعیین شده، از خدمات گیرندگان وجهی را دریافت کنند. وی گفت: بر اساس تعرفه سال های گذشته به ازای هر ساعت خدمات برای بیماران 1300 تومان و در صورتی که بیمار دچار سکته قلبی شده باشند، این تعرفه با 50 درصد افزایش به 2100 تومان بوده که هنوز هم تغییری نداشته است. شریفی مقدم تصریح کرد: اغلب مراکزی که هم اکنون خدمات پرستاری در منزل را ارائه می کنند، مراکز غیر مجاز هستند که با تعرفه کم ، خدماتی را با کیفیت کمتر ارائه می کنند چرا که مراکز مجاز به علت هزینه های بالای اداره این مراکز ، فعال نیستند


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :16
کل بازدید : 621995
کل یاداشته ها : 114


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ